Ίσως ποτέ άλλοτε η έναρξη του Ηρωδείου να μην ήταν τόσο πολύαναμενόμενη. Όλοι περίμεναν την πρώτη εκδήλωση στον μαγικό αυτόν χώρο, που τόσα γράφτηκαν και τόσα ακούστηκαν όλο αυτό το διάστημα για αυτόν. Η έναρξη λοιπόν των περιορισμένων, αλλά σημαντικών συναυλιών και εκδηλώσεων του Ηρωδείου έγινε με ένα μεγάλο αφιέρωμα σε έναν συνθέτη που καθόρισε όσο ελάχιστοι την πορεία του ελληνικού τραγουδιού και άφησε πίσω του ένα μνημειώδες και πλούσιο σε όγκο και αξία έργο.
Η χειμαρρώδης φυσική παρουσία του Θάνου Μικρούτσικου δεν είναι πια στη σκηνή, όμως τα τραγούδια του, οι μουσικές του και το έργο του τον καθιστούν πιο παρόντα παρά ποτέ. Αυτό ένιωθε κανείς κάθε φορά που η Ρένια Λουιζίδου ή ο Φοίβος Δεληβοριάς μιλούσαν μέσα από τα κείμενα, τις αφηγήσεις και τα γραπτά του. Φίλοι και συνεργάτες του αποφάσισαν να φτιάξουν μια παράσταση για αυτόν χωρίς αυτόν. Και πράγματι τα κατάφεραν περίφημα. Η μουσική παράσταση «Τους προβολείς στήσε», ήταν μια παράσταση που θα μπορούσε να την έχει φτιάξει και ο Θάνος Μικρούτσικος, τόσο από άποψη ποιότητας και καλλιτεχνικής αρτιότητας, όσο και από άποψη μουσικών επιλογών.
Πρόκειται για μία παράσταση θεματική, που αφορά τις μουσικές και τα τραγούδια του μεγάλου συνθέτη τα οποία ακούστηκαν για θεατρικές παραστάσεις, αλλά ξεπέρασαν τον τέταρτο τοίχο και αγαπήθηκαν από το κοινό. Την επιμέλεια της βραδιάς ανέλαβε ο στενός φίλος του Θάνου Μικρούτσικου, Θύμιος Παπαδόπουλος, ενώ τα τραγούδια ερμήνευσαν οι πιστοί του ερμηνευτές Κώστας Θωμαΐδης, Ρίτα Αντωνοπούλου, Χρήστος Θηβαίος, αλλά και ο Φοίβος Δεληβοριάς που ήταν μια ευχάριστη έκπληξη στους ερμηνευτές της βραδιάς. Ακόμα, η Ρένια Λουιζίδου, η οποία είχε συνεργαστεί με τον Μικρούτσικο στην θεατρική παράσταση «Ταξίδι στον Σταυρό του Νότου», αφηγήθηκε κείμενα του ίδιου του συνθέτη για την ζωή και την πορεία του.
Ρομαντικός, ευαίσθητος, με χιούμορ, επαναστατικός, θυμωμένος, αλλά πάντα αισιόδοξος για αυτό που θα έρθει ο Θάνος Μικρούτσικος βρήκε τρόπο να βγει στη σκηνή με την καλύτερη δυνατή συνθήκη μέσα από τις δικές του μουσικές. Μέσα από όσα σπάνια και μοναδικά έγραψε και μπορεί να μην έγιναν σουξέ. Βεβαίως η «Ελένη», το «Μηδέν», ο Καββαδίας, το «Άννα μην κλαις» να είναι οι γνωστότερες αποτυπώσεις αυτής της πλευράς του, όμως οι φίλοι του τον σύστησαν ξανά με τον καλύτερο τρόπο. Μέσα σε μία υπέροχη βραδιά, άψογη καλλιτεχνικά, έφεραν στο φως τον πιο κρυφό δικό τους Θάνο και εκείνος έκλεισε για ακόμα μια φορά το μάτι στους χιλιάδες του που θα είναι πάντα εκεί για αυτόν.