Παραστάσεις

Θέατρο/Είδαμε:«Peer Gynt, no man’s land» του Henrik Ibsen στο Σύγχρονο Θέατρο!

8

Peer Gynt, no man’s land 
στο Σύγχρονο Θέατρο

«Άμα σας μιλεί, μην τον ακούτε»

 

Ποιος ξέρει τι είναι αλήθεια και τι τα παραμύθια; Μόνο αυτοί που ζουν μέσα σε αυτά. Ο Πεερ Γκυντ μπορεί και ζει μέσα σε αυτά. Είναι παιδί και έχει φαντασία. Έχει όνειρα και φιλοδοξίες. Θέλει να γίνει βασιλιάς, ή και αυτοκράτορας μπορεί. Θέλει να διοικεί τα δάση ή και την πόλη άμα μπορεί. Θέλει να παντρευτεί την Σολβέιγ ή και τα ξωτικά ίσως μπορεί. Θα πάει σε παλάτια νοερά ή πραγματικά. Θα μιλήσει με μυθικά πρόσωπα, θα μαγευτεί από γυναίκες, θα παραπλανηθεί από πλούτη. Θα γυρίσει πίσω στη μάνα του. Θα την κουβαλήσει στην πλάτη του, σαν να είναι το σώμα του. Θα την παραδώσει στον Άγιο Πέτρο. Θα ερωτευτεί. Θα αγαπήσει. Θα συγχωρεθεί. Δυο γυναίκες η ζωή του. Η μία τον γεννά και η άλλη τον ανασταίνει. Μα υπάρχει δεύτερη ζωή; Και όλα αυτά που λες; Σάμπως δε τα έχουμε ξανακούσει σε μύθους και παραμύθια;

«Αμα σας μιλεί, μην τον ακούτε!» Σαν ένα κρεμμύδι είναι, γεμάτο από φλούδες. Βγάζεις, βγάζεις, βγάζεις και ποτέ δεν είναι ο εαυτός του. Άραγε όταν λες ψέματα δεν είσαι o εαυτός σου; Το ταβάνι ψηλό. Μία αίθουσα μεγάλη και οι τοίχοι γκρίζοι. Γραμμές στο έδαφος κόκκινες, πράσινες να οριοθετούν το χώρο τους, τον χώρο μας. Μια σανίδα πελώρια σπασμένη. Σχεδόν κρεμασμένη απ’το ταβάνι. Άλλοτε ήταν το βουνό, άλλοτε μια καλύβα, άλλοτε ένα κάστρο. Πέρασαν τα χρόνια και όταν ο Πεερ μεγάλωσε, ταξίδεψε. Η σανίδα έπεσε κατάχαμα. Οι φίλοι Ευρωπαίοι τον έκλεψαν. Έμεινε μόνος να περιπλανιέται για μία καινούργια αυτοκρατορία. Που θα γίνει τώρα βασιλιάς; Σε ποια ζωή; Και αυτή η μορφή που τον συναντά και όλο σε κάθε τρίστρατο ξανά τον ρωτά; Ποιος είσαι; Και η σανίδα τώρα στέκει όρθια μπροστά και ένα σκοινί τεντωμένο την κρατά. Ναι, κάτι άκουσα γι αυτό το τηγάνι που λιώνουν ψυχές, λέει φοβισμένος ο Πεερ. Μα δεν μπορεί; Kάποιος τρόπος θα υπάρχει. Θα γυρίσει πίσω στη ζωή και θα αποδείξει ότι ήταν αυτός. Ο ίδιος!

Ένα έπος του Ίψεν που μπλέκει νορβηγικούς μύθους και ρεαλιστικά συναισθήματα. Μπερδεύει ρεαλιστικές σκηνές με φανταστικές εικόνες. Χαρακτήρες της πόλης με πλάσματα της φύσης και οι κλωστές υφαίνονται γύρω από την ενηλικίωση. Από τη μάχη ενός άντρα να ξεχωρίσει, να ξεφύγει από τις απαιτήσεις της κοινωνίας, να ζήσει ελεύθερος. Άλλοτε νομίζεις ότι ξεφεύγει άλλοτε νομίζεις ότι κυνηγάει. Κυνηγάει εικόνες, όνειρα, πλούτη, δόξα, έρωτα. Μα τίποτα φαίνεται να μην τον ορίζει. Δύο γυναίκες, η ασφάλεια του. Τα σωσίβια του μέσα στους ωκεανούς που πλέει.

Ένα αριστούργημα γραμμένο δεκαετίες πριν και όμως τόσο δυνατό! Ένα έργο παιγμένο σε χιλιάδες θεατρικά σανίδια μα πότε το ίδιο. Οι 3rd Person Theater Group δίνουν υπότιτλο στον Peer Gynt. No man’s land. Αντιγόνη Φρυδά, Ελένη Ζαραφίδου και Βαλάντης Φράγκος. Τρία πρόσωπα, ένα σώμα. Μια θεατρική δουλειά θέλει ψυχή και αυτά τα τρία νέα παιδιά την δίνουν και πότε δεν τελειώνει. Νομίζεις ότι το κάνουν για να το ζήσουν οι ίδιοι κάθε φορά και όχι για να το δούμε εμείς. Έπαινος του κόπου τους, η υποτροφία Ibsen Scholarship για την οποία διακρίθηκαν το 2013 από τον θεσμό του Ibsen Awards στη Νορβηγία. Έτσι τους δόθηκε η ευκαιρία να συνεχίζουν να δουλεύουν το έργο του Ίψεν ακόμα και σήμερα και ευτυχώς για την ελληνική θεατρική σκηνή να μπορούμε να τους απολαύσουμε και εμείς.

Δύσκολος λόγος. Δουλειά και προσήλωση. Όχι μόνο δική τους αλλά και του θεατή. Μία παράσταση που ο θεατής και ο ηθοποιός κάθονται απέναντι ίσο προς ίσο και οφείλουν να προσφέρουν την ίδια αφοσίωση στο έργο. Ο ήχος είναι πότε τεχνητός (αριστουργηματική μουσική από τον Γιάννη Σαββίδη) και πότε φυσικός που παράγεται από τα σώματα τους ή από την μοναδική ξύλινη σανίδα στο χώρο. Οι φωτισμοί υπέροχοι ακόμα και όταν είναι μία χαραμάδα από μία πόρτα. Κινησιολογία μοναδική και δημιουργικά πλάνα σε μία οθόνη στο βάθος.

Το Σύγχρονο Θέατρο και οι 3rd Person Theater Group προσφέρουν μία θεατρική εμπειρία για να πάτε ένα βήμα πιο κοντά στην ολιστική διεργασία της τέχνης ακόμα και αν αυτό ακούγεται δύσκολο και κοπιαστικό. Άλλωστε όλοι μας έχουμε ένα κομμάτι του Πεερ Γκυντ μέσα μας και ίσως είναι ευκαιρία να το συναντήσουμε.

 

Συντελεστές:
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Χατζόπουλος
Διασκευή/Δραματουργική επεξεργασία: Σέβη Ματσακίδου
Σκηνοθεσία: Αντιγόνη Φρυδά, Ελένη Ζαραφίδου, Βαλάντης Φράγκος
Σκηνικά: Γιάννης Θεοδωράκης
Εικαστικός: Αποστόλης Πλαχούρης
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Γιάννης Σαββίδης
Φωτισμοί: Κατερίνα Παπαδάκου

Ηθοποιοί: Αντιγόνη Φρυδά, Ελένη Ζαραφίδου, Βαλάντης Φράγκος

Βοηθός σκηνοθέτη: Δομνίκη Μητροπούλου
Σχεδιασμός Βίντεο παράστασης: Εύη Στάμου
Μοντάζ: Pietro Radin
Camera: Πέτρος Κέφαλος
Σχεδιασμός αφίσας: Μαγδαληνή Στεφανάτου
Σχεδιασμός promo video: Βαγγέλης Κολότσιος
Οργάνωση παραγωγής: ART MINDS (Γιάννης Γκουντάρας, Δάφνη Μουστακλίδου)
Επικοινωνία: BrainCo

 

Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση φωτογραφιών, video & κειμένων για αναδημοσίευση χωρίς την άδεια μας ή/και αναφορά του musicity.gr και του συντάκτη / φωτογράφου ως πηγή.

Σχετικά Άρθρα

Ριχάρδος ΙΙΙ*, του William Shakespeare στο Σύγχρονο Θέατρο
Παραστάσεις προσεχώς

Ριχάρδος ΙΙΙ*, του William Shakespeare στο Σύγχρονο Θέατρο

Ριχάρδος ΙΙΙ*του William ShakespeareΣτο Σύγχρονο Θέατρο Από 9 Μαΐου έως 2 Ιουνίου...

Pieta της Μάρθας Μπουζιούρη στο Σϋγχρονο Θέατρο
Θεατρικές Παραστάσεις

Pietà, της Μάρθας Μπουζιούρη στο Σύγχρονο Θέατρο

Pietà της Μάρθας Μπουζιούρη Στο Σύγχρονο Θέατρο Πρεμιέρα: 5 Απριλίου 2024 Η Pietà,...

…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς, του Χρόνη Μίσσιου στο Σύγχρονο Θέατρο
Θεατρικές Παραστάσεις

…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς, του Χρόνη Μίσσιου στο Σύγχρονο Θέατρο

…καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς του Χρόνη Μίσσιου στο Σύγχρονο Θέατρο Από Δευτέρα...

Άρθρα στο αρχείο

Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον από τους C. for Circus | 2ος χρόνος στο Σύγχρονο Θέατρο

Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισοντης Βαλέριας Δημητριάδουαπό τους C. for Circus2η σεζόνΣτο...