Παραστάσεις

Είδαμε: «Δεσποινίς Τζούλια» στο Θέατρο Βασιλάκου – Η κοινωνία, ο έρωτας και τα κατσαρολάκια!

24

«Δεσποινίς Τζούλια» Θέατρο Βασιλάκου

Η κοινωνία, ο έρωτας και τα κατσαρολάκια

 

Στην κορωνίδα του θεάτρου που θα ονομάζαμε κλασικό, χωρίς αμφιβολία κυρίαρχη θέση κατέχει η «Δεσποινίδα Τζούλια». Έργο γραμμένο από τον δημιουργό του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ το 1888, εμβαθύνει στις ανθρώπινες συμπεριφορές, στις κοινωνικές δομές έως και στις οικονομικές συνδιαλλαγές με τρόπο αριστοτεχνικό. Όπως όλα τα μεγάλα έργα, κείμενο αχαρακτήριστο συμβατικά, μπορεί να ξεπηδήσει από το πολιτικό θέατρο στο ψυχολογικό δράμα και από τον ακραίο νατουραλισμό, στο παράλογο. Η Δεσποινίς Τζούλια είναι από τα πιο πολυπαιγμένα κείμενα στο ελληνικό θέατρο με ανεβάσματα που πάντοτε τραβούν το ενδιαφέρον του κοινού.

Το θέατρο Βασιλάκου επέλεξε την Λίλλυ Μελεμέ ως την καταλληλότερη σκηνοθέτη για ένα τέτοιο έργο, έχοντας στο πρόσφατο ενεργητικό της τον επίσης κλασικό και πολυπαιγμένο «Θείο Βάνια».

Σε ένα ομολογουμένως ενδιαφέρον σκηνικό του Γιώργου Γαβαλά, κάτι σαν μεταμοντέρνο πλησταριό, οι τρεις ήρωες του έργου παλεύουν με το πάθος, την λογική και το συναίσθημα την ίδια στιγμή που εξωγενείς συνθήκες, τους αναγκάζουν σε συγκεκριμένες συμπεριφορές, απέναντι στους εαυτούς τους και στους άλλους. Ένα τετράγωνο υπερυψωμένο, φωτισμένο στις επιφάνειές τους επίπεδο, χωρίζει το συλλογικό από το προσωπικό, ενώ κυρίαρχο ρόλο παίζουν οι πολλές στον αριθμό μεταλλικές κατσαρόλες που βρίσκονται στην γη και τον ουρανό του σκηνικού, καθώς και ο πάγος που στάζει καθ’ όλη την διάρκεια της παράστασης. Ένα σκηνικό που έκανε τα πάντα για να πρωτοτυπίσει, σε αντίθεση με τα συμβατικά κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα που πέρασαν μάλλον απαρατήρητα.

Η Λίλλυ Μελεμέ θέλησε να κάνει ένα άλλο διάβασμα του κειμένου ξανασυστήνοντας το στο κοινό, θέλοντας να τονίσει τα νοήματα του έργου κυρίως με τις εικόνες και λιγότερο με τον λόγο. Το αποτέλεσμα ήταν μια σκηνοθεσία άνιση, άμετρη και άνευρη που σε πολλά σημεία έκανε τον θεατή να βαριέται. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των τριών ηθοποιών, που σε πολλές στιγμές δεν ακούγονταν και παρά τις κάποιες αισθητικές επιτυχίες, η «Τζούλια» δεν ευτύχισε.

Μια παράσταση με έλλειψη ρυθμού που κυρίως βασιζόταν στην έλλειψη επικοινωνίας ανάμεσα στους τρεις ηθοποιούς. Ο καθένας έπαιζε ό, τι ήξερε, ό, τι είχε μάθει και ό, τι του είχε διδαχθεί πάνω σε αυτά που ήδη ήξερε. Καμία κοινή ερμηνευτική γραμμή. Ακόμα κι αν αυτό ήταν άποψη, δημιουργούσε μεγάλο σκηνικό χάος που περνούσε στην πλατεία.

Η Αμαλία Αρσένη διασώθηκε περισσότερο κυρίως λόγω του ότι άρθρωνε με καθαρότητα τον λόγο χωρίς ιδιαίτερες ερμηνευτικές προσπάθειες, την ίδια στιγμή που η Μαρία Κίτσου χρησιμοποιώντας όλες της τις ερμηνευτικές δεξιότητες και ικανότητες που αναμφισβήτητα διαθέτει, έδειχνε να πραγματοποιεί έναν ερμηνευτικό αυτοσχεδιασμό που μόνη της είχε στήσει. Ο Ορέστης Τζιόβας παρουσία με δύναμη και σθεναρότητα είχε προβλήματα στον λόγο και την εκφορά του.

Όλα όμως αυτά τα προβλήματα δεν θα υπήρχαν αν η σκηνοθεσία είχε αποφασίσει ότι θέλει να αναδείξει το έργο και τους ηθοποιούς και όχι μία σκηνοθετική άποψη που θα ταίριαζε περισσότερο σε περφόρμανς ή εικαστική παρουσίαση και λιγότερο σε θεατρική σκηνοθεσία.

Είναι μία ωραία παραγωγή, με φιλότιμες ερμηνείες. Βγαίνοντας μία θεατίς εξομολογήθηκε στην παρέα της: «Ο Στρίνμπεργκ είναι τόσο δυνατός συγγραφέας που όταν του βάζεις τόση φασαρία τον αποδυναμώνεις». Συνοπτικά.

Συντελεστές:
Συγγραφέας: Αύγουστος Στρίντμπεργκ
Μετάφραση: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ
Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ
Σκηνικό: Γιώργος Γαβαλάς
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Χορογράφος: Μόνικα Κολοκοτρώνη
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελβίνα Μποτονάκη
Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Φωτογραφίες: Τάσος Βρεττός
Παραγωγή: Λυκόφως – Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Παίζουν οι ηθοποιοί: Μαρία Κίτσου, Ορέστης Τζιόβας, Αμαλία Αρσένη

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: Τετάρτη 21.15, Πέμπτη 21.15,
Σάββατο 19.00, Κυριακή 21.15
Τιμές εισιτηρίων: 16 € κανονικό 12 € φοιτητικό, ανέργων, άνω των 65
Διάρκεια: 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου, Τηλ.: 2103470707,& www.viva.gr 11876,Public, Ιανός, Παπασωτηρίου, Seven Spot, Reload, Mediamarkt

 

Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση φωτογραφιών, video & κειμένων για αναδημοσίευση χωρίς την άδεια μας ή/και αναφορά του musicity.gr και του συντάκτη / φωτογράφου ως πηγή.

Σχετικά Άρθρα

"Terror" στο θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου
Παραστάσεις

Είδαμε: “Terror” στο Θέατρο Βασιλάκου – Μαριάννα Τόλη

Στις 26 Μαΐου ένα αεροπλάνο της Lufthansa ταξιδεύει από το Βερολίνο προς...

Ο Ορφέας Αυγουστίδης στην παράσταση "Ο άσχημος"
Θεατρικές Παραστάσεις

Ο Άσχημος, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή στο Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου

Ο Άσχημοςτου Marius Von Mayenburgσε σκηνοθεσία Γιώργου ΚουτλήΝέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου Παρασκευή...

Άρθρα στο αρχείο

Μήδεια, του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία της Λέας Μαλένη | Καλοκαιρινή περιοδεία 2023

Μήδειατου Ευριπίδη σε σκηνοθεσία της Λέας ΜαλένηΚαλοκαιρινή περιοδεία 2023   Θεϊκή καταγωγή,...

Άρθρα στο αρχείο

Η μηχανή του Τούρινγκ | Για 2η σεζόν στο Νέο Θέατρο Κατερίνας Βασιλάκου

Η μηχανή του Τούρινγκτου Benoit SolesΣκηνοθεσία: Οδυσσέας ΠαπασπηλιόπουλοςΜε τον Ορφέα ΑυγουστίδηΓια 2η...