Συνεντεύξεις | θέατρο

Συνέντευξη: Μαίρη – Έλεν Νέζη με αφορμή την όπερα Alcina στο Ηρώδειο

104

Μια ακόμα όπερα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στο Ηρώδειο έρχεται από την Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής. Η όπερα του George Friderick Händel, “Alcina” θα παρουσιαστεί στο Ηρώδειο στις 6 και 12 Ιουλίου και η Μαίρη – Έλεν Νέζη υποδύεται τον αντρικό ρόλο της παράστασης. Η ίδια μίλησε στο www.musicity.gr για την “Αλτσίνα”, την συνεργασία της με την Καμεράτα και τον Γιώργο Πέτρου και την σχέση της με το είδος της όπερας.

 

Πρωταγωνιστείτε στην όπερα “Αλτσίνα” που θα παρουσιαστεί στο Ηρώδειο στις 6 και στις 7 Ιουλίου. Πέστε μας δυο λόγια για την παράσταση και την συνεργασία σας με την Καμεράτα.

Η όπερα “Αλτσίνα” είναι ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του Τζώρτζ Φρήντρικ Χαίντελ. Μια όπερα που παίζεται πολύ συχνά σε όλα τα θέατρα του κόσμου. Οι λόγοι της διαχρονικής επιτυχίας αυτού του έργου είναι ότι συνδυάζει τη συναρπαστική του υπόθεση με αριστουργηματική μουσική. Είναι συνολικά ένα μαγευτικό έργο!

Με την Καμεράτα συνεργάζομαι εδώ και πολλά χρόνια, από τα πρώτα μου βήματα στο χώρο του κλασικού τραγουδιού. Η Καμεράτα είναι αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα ορχηστρικά σύνολα στην Ελλάδα και τα τελευταία χρόνια, ως Armonia Atenea μαζί με τον Γιώργο Πέτρου, έχει διαγράψει μια πολύ σημαντική πορεία διεθνώς. Είμαι πολύ χαρούμενη που θα ξανασυνεργαστώ μαζί τους σε αυτή την παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών!

Ποιος είναι ο δικός σας ρόλος στην παράσταση και πώς νιώθετε που θα παίξετε στο Ηρώδειο;

Ο ρόλος μου στην όπερα Αλτσίνα είναι… αντρικός. Κι αυτό γιατί ο ρόλος είχε γραφτεί για έναν πολύ φημισμένο τραγουδιστή της όπερας του 18ου αιώνα, τον καστράτο Τζοβαννι Καρεστίνι. Η μουσική που είχε γραφτεί για καστράτους, την σημερινή εποχή ερμηνεύεται συνήθως από γυναικείες φωνές. Ο ρόλος μου λοιπόν στην Αλτσίνα είναι ο εραστής της μάγισσας, ο ιππότης Ρουζέρο. Ο Ρουτζέρο είναι ο εκλεκτός της καρδιάς της, ο μοναδικός άνδρας που πραγματικά ερωτεύεται αλλά και ο άνδρας που την καταστρέφει στο τέλος. Νιώθω ενθουσιασμένη που θα ερμηνεύσω αυτόν τον τόσο αγαπημένο μου ρόλο στον μαγικό Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Το μέγεθος και η φυσική ακουστική του θεάτρου που προκαλούν δέος μια και συνήθως οι όπερες της εποχής του μπαρόκ παρουσιάζονται ιδανικά σε σχετικά μικρούς κλειστούς χώρους αλλά πιστεύω ότι στο συγκεκριμένο έργο ταιριάζει ο επιβλητικός χώρος του Ηρωδείου και θα είναι μια υπέροχη εμπειρία και για μας αλλά και για το κοινό μας.

Έχετε σπουδάσει όπερα και έχετε ερμηνεύσει πολλούς ρόλους σε αυτό το είδος. Μιλήστε μας για την ιδιαιτερότητά του ως ένα είδος που συνδυάζει με έναν μοναδικό τρόπο θέατρο και μουσική;

Πράγματι έχω μεγάλη και διεθνή εμπειρία στο είδος της όπερας του 18ου αιώνα. Με συναρπάζει η μουσική αυτή γιατί συνδυάζει τον λυρισμό με την δεξιοτεχνία και απαιτεί καλή φωνητική τεχνική και συγχρόνως μεγάλες υποκριτικές ικανότητες. Στην μπαρόκ όπερα οι σύγχρονοι σκηνοθέτες δεν αρκούνται σε στατικές σκηνοθεσίες παλιού και ξεπερασμένου τύπου όπου ο ερμηνευτής απλώς στέκεται και τραγουδάει, αλλά απαιτούν σχεδόν αθλητικές επιδόσεις από τους ερμηνευτές! Ο τραγουδιστής πρέπει να μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα την ώρα που ερμηνεύει μια εξαιρετικά δεξιοτεχνική άρια, πράγμα καθόλου μα καθόλου εύκολο, αλλά από την άλλη πολύ συναρπαστικό.

Πιστεύετε ότι το ελληνικό κοινό είναι εξοικειωμένο με την όπερα; Πώς βλέπετε τις αντιδράσεις του κατά την διάρκεια των παραστάσεων ή και μετά από αυτήν;

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς εξοικειωμένος με την όπερα για να τον αγγίξουν τα υπέροχα έργα του λυρικού θεάτρου! Τα έργα αυτά είναι διαχρονικά και με τις νέες σκηνοθετικές ματιές, θα είναι πάντα επίκαιρα και αγαπητά για πολλά πολλά ακόμα χρόνια. Το ελληνικό κοινό πάντα εκτιμάει κάτι ποιοτικό και οι αντιδράσεις του είναι πάντα θερμές και ενθουσιώδεις κατά τη διάρκεια αλλά και στο τέλος κάθε παράστασης.

Υποθέτω πως το να τραγουδήσει κανείς όπερα απαιτεί μια ιδιαίτερη εξάσκηση και προετοιμασία, που πολλές φορές μπορεί να είναι και εξαντλητική. Έχετε ποτέ φτάσει στο σημείο να κουραστείτε από την προετοιμασία και να θελήσετε να απέχετε για μεγάλο διάστημα;

Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται πολλή μελέτη και αρκετές ώρες φωνητικής εξάσκησης για να μπορέσεις να απομνημονεύσεις και να ερμηνεύσεις καλά έναν ρόλο. Χρειάζονται επίσης και πολλές σκηνικές πρόβες για να στηθεί η παράσταση και σκηνικά. Όλη αυτή η διαδικασία απαιτεί υπομονή, επιμονή, ενέργεια και πείσμα και αυτό μπορεί κάποιες φορές να δημιουργεί και κάποια σωματική κούραση. Όμως ποτέ δεν έχω θελήσει να διακόψω, ποτέ δεν έχω αισθανθεί τέτοια κόπωση ώστε να θέλω να απέχω. Είμαι πάντα έτοιμη, με θετική διάθεση για κάθε νέα πρόκληση! Αγαπώ πολύ τη δουλειά μου και νιώθω μεγάλη χαρά όταν βρίσκομαι στη σκηνή.

Οι περισσότερες όπερες παίζονται ξανά και ξανά μέσα στα χρόνια και αντιμετωπίζουν συχνά το ίδιο θέμα με το αρχαίο δράμα. Θέλουν μια νέα σκηνοθετική ματιά για να ανανεωθούν. Στην δική σας παράσταση ποια είναι αυτή η νέα ματιά;

Η ματιά του πολυτάλαντου Γιώργου Πέτρου, με την μεγάλη του εμπειρία σε διεθνείς παραγωγές όπερας, που πάνω από όλα σέβεται τη μουσική, τους καλλιτέχνες αλλά πάντα τολμά καινοτόμες προσεγγίσεις στο έργο.

Η Καμεράτα επιστρέφει στην όπερα μετά από αρκετές καλοκαιρινές απόπειρες στο musical. Εσείς έχετε δοκιμαστεί στο musical;

Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα τραγουδήσει μιούζικαλ μέχρι πέρυσι το καλοκαίρι όταν μου πρότεινε ο Γιώργος Πέτρου να συμμετάσχω στην παράσταση του έργου Κόμπανυ, στο Φεστιβάλ Αθηνών. Ενθουσιάστηκα στην ιδέα μια και έχω μεγαλώσει ακούγοντας μιούζικαλ και γνωρίζω καλά το είδος.

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία και ευχαρίστως θα το ξανάκανα, αν μου δινόταν ευκαιρία!

Από όλες τις όπερες που έχετε ερμηνεύσει και στις οποίες έχετε συμμετάσχει, υπάρχει κάποια που ξεχωρίζετε, είτε ως μουσική σύνθεση, είτε ως θεματική;

Αγαπώ πολύ τις όπερες του Χαίντελ και του Βιβάλντι, του Μότσαρτ, του Ροσσίνι, του Μπελλίνι, του Μπιζέ, του Μασσενέ και πολλών άλλων συνθετών. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω μία όπερα. Αγαπώ κάθε ρόλο που ερμηνεύω και μαγεύομαι από όλα αυτά τα μουσικά αριστουργήματα.

Μια ευχή και μια προσδοκία για την “Αλτσίνα”” και για τις δύο βραδιές του Ηρωδείου;

Να γεμίσει το Ηρώδειο! Είμαι σίγουρη ότι ο κόσμος θα ενθουσιαστεί!

Είναι ό,τι καλύτερο για να ξεφύγουμε και από το κλίμα των εκλογών.

Πληροφορίες

Η Καμεράτα και ο Γιώργος Πέτρου παρουσιάζουν τη διάσημη όπερα του George Friderick Händel στο Ηρώδειο το Σάββατο 6 και την Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019.

Στον επώνυμο ρόλο η διάσημη Ελληνίδα
σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου

Περισσότερα κλικ εδώ

 

Σχετικά Άρθρα

Άρθρα στο αρχείο

Η μαγεία του Μπαρόκ από την πολυβραβευμένη Καμεράτα, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η μαγεία του Μπαρόκ από την πολυβραβευμένη ΚαμεράταΣτο Μέγαρο Μουσικής ΑθηνώνΚυριακή 22...

Συνεντεύξεις | Μουσική

Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης: Συνέντευξη (Video) | Με αφορμή το νέο άλμπουμ και την συναυλία του στον κήπου του Μεγάρου Μουσικης καλοκαίρι

Έξι χρόνια μετά την πρώτη δισκογραφική του κυκλοφορία, ο Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης...

Άρθρα στο αρχείο

Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, σε όργανα εποχής, στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής

Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της ΜουσικήςΣε όργανα εποχήςΥπό τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο...

Συνεντεύξεις | Μουσική

Μελίνα Κανά: Συνέντευξη (Video) | Με αφορμή το νέο sinlge και τις συναυλίες της το καλοκαίρι

«Η Σπίθα» είναι ο προάγγελος του ολοκληρωμένου άλμπουμ που πρόκειται να κυκλοφορήσει...