Παραστάσεις

Είδαμε: Σταματία το γένος Αργυροπούλου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου “Η κωμικοτραγική ιστορία της Ελλάδας”

16

Θέατρο του Νέου Κόσμου

Σταματία το γένος Αργυροπούλου με την Ελένη Ουζουνίδου

 

Mετεμφυλιακή Ελλάδα. Καθώς πρέπει οικογένειες σε μία φαινομενικά «καλή» κοινωνία, ματιέρες της οποίας είναι ο στρατός και η εκκλησία. Μέσα σε ένα παρόμοιο πλαίσιο μεγαλώνει και η Σταματία. Ζει ένα δράμα παρά το γεγονός ότι είναι το γένος Αργυροπούλου. Kόρη ανώτερου υπαλλήλου σε υπουργείο. Για του λόγου το αληθές, παρολίγο μνηστή λοχαγού και μεταξύ μας; «παρολίγο» γυναίκα! Σεμνή όμως! Αυτό να λέγεται. Και με τις καλύτερες των προθέσεων. Πίστη στα ήθη και στην δεξιά πατρίδα. Όχι σαν την αδερφή της, το μαύρο πρόβατο που παντρεύτηκε τον Κατσαπλιά. Κομουνιστής εκ φυλακών φερόμενος. Θεέ και Κύριε.

Δεν ήξευρε η Σταματία ότι θα μείνει μόνη της σε αυτήν την ζωή και ότι χαρά δε θα βρει αφού έχασε τον συγχωρεμένο τον Μπάμπη. Συγνώμη, Χαράλαμπο ήθελα να πω. Εντροπή μεγάλη την έπιανε καθώς περιβαλλόταν από αναξιοπρεπείς ανθρώπους. Αλλά λίγο η Ζωίτσα η φίλης της, λίγο τα ανίψια, κάπου κάπως γέλαγε και λίγο το χειλάκι της. Δεν βαριέσαι. Άλλωστε η ψυχή φεύγει τελευταία, λίγο μετά την τιμή και την αξιοπρέπεια.

«Που χρωστάω δηλαδή και γίνομαι μάρτυς ζωής παντελώς αμαρτωλών;»

Χαρισματική, ευφυέστατη και παραστατική η Ελένη Ουζουνίδου στο καταπιεσμένο σώμα της Σταματίας, μας χαρίζει για δεύτερη χρονιά έναν απολαυστικότατο μονόλογο της ζωής της που θα τον ζήλευε ακόμα κι ένας μεγάλος θίασος. Το κείμενο του Κώστα Σταματίου σχολαστικό μέχρι τα φωνήεντα. Η Σταματία χρησιμοποιεί μία γλώσσα πολύ οικεία στα βαθειά οικογενειακά ελληνικά συμπλέγματα με απομεινάρια καθαρευούσης και προφορικούς ιδιωματισμούς. Μία ακόμα πινελιά στην τελική εικόνα. Σκηνικά τα απολύτως απαραίτητα και αυτάρκη. Ταιριαστά ακόμα και στο κληρονομικό μας υποσυνείδητο. Τόσο που τρομάζεις με την οικειότητα που νιώθεις μπροστά σε καρέκλες δημόσιας υπηρεσίας. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος χρησιμοποιεί στοιχεία του χώρου σαν λιτά σύμβολα στη ζωή και την γενιά της Σταματίας. Τοποθετεί το σώμα της άλλοτε προκλητικά και άλλοτε άγαρμπα μπροστά στο κοινό. Η ίδια παραστατική με εκφράσεις και βλέμματα μαγνητίζει την προσοχή του θεατή σαν να διαχωρίζει την πραγματική σκέψη από τον λόγο.

Η Σταματία, το γένος Αργυροπούλου έχει να σας διηγηθεί μία λυπηρά πραγματική αλλά παράλληλα κωμικοτραγική ιστορία μέσα σε μία πολιτική και κοινωνική σύγχυση που την παγίδευσε στα σεμεδάκια της. Αυτήν όπως και πολλούς άλλους της ίδιας γενιάς. Ένα κακορίζικο προξενιό χωρίς πραγματική δικαιολογία. Ισόβια δεσμά στο folk περιθώριο μιας Ελλάδας που ποτέ δεν κατάλαβε τι πραγματικά της συνέβη και τι είναι αυτό που πληρώνει στο παρόν της. Υπέροχο!

 

ads in article παραστάσεις top}

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού
Μουσική επιμέλεια: Νέστορας Κοψιδάς
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης

Παίζει η ηθοποιός: Ελένη Ουζουνίδου

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: Τετάρτη 18:30, Πέμπτη 21:15, Σάββατο 18:30, Κυριακή 21:30

Εισιτήρια: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή Κανονικό 13€,
Φοιτητικό / Άνω των 65 ετών / Ανέργων 10€
Σάββατο, Κυριακή Κανονικό 15€
Φοιτητικό / Άνω των 65 ετών / Ανέργων 12€

 

Θέατρο Του Νέου Κόσμου
Διεύθυνση: Αντισθένους 7 και Θαρύπου
Τηλέφωνο: 210 9212900

 

Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση φωτογραφιών, video & κειμένων για αναδημοσίευση χωρίς την άδεια μας ή/και αναφορά του musicity.gr και του συντάκτη / φωτογράφου ως πηγή.

Σχετικά Άρθρα

Άρθρα στο αρχείο

Ο εραστής, του Χάρολντ Πίντερ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο εραστήςτου Χάρολντ ΠίντερΣκηνοθεσία: Πάνος Παπαδόπουλος, Κλέλια ΑνδριολάτουΣτο Θέατρο του Νέου ΚόσμουΠρεμιέρα:...

Η Τουρκομερίτισσα στο θέατρο Εν Αθήναις
Θεατρικές Παραστάσεις

Η Τουρκομερίτισσα | (βασισμένη στη ζωή της Μαρίκας Νίνου) στο Θέατρο Εν Αθήναις

Η Τουρκομερίτισσα (βασισμένη στη ζωή της Μαρίκας Νίνου) σε κείμενο – σκηνοθεσία:...

Άρθρα στο αρχείο

Το δωμάτιο του παιδιού, του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ ι Ζουρνέτ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Το δωμάτιο του παιδιούτου Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ ι ΖουρνέτΣτο Θέατρο του Νέου...

Παραστάσεις

Είδαμε: Μια άλλη Θήβα, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Το 428 π.Χ. ο Σοφοκλής έγραψε τον “Οιδίποδα τύραννο”, ένα έργο που...